Home

śniadanie na słodko

Śniadanie na słodko, czyli naleśniki i pancakes z owocami w roli głównej

Śniadanie to najważniejszy posiłek dnia. To ono ma nam dostarczyć energii niemal na cały dzień. Nasze dzieci najczęściej nie rozumieją jeszcze, jak wielkie znaczenie ma ono dla naszego zdrowia i samopoczucia, jednak kolorowe śniadania, w których będą królować naleśniki, pancakes oraz świeże lub mrożone owoce, z pewnością zachęcą maluchy do jedzenia.

Nie tylko dzieci powinny doceniać znaczenie pierwszego posiłku w ciągu dnia. Lekarze i dietetycy zgodnie twierdzą, że najzdrowiej jest jeść dość obfite śniadanie i to w ciągu pierwszej godziny po wstaniu z łóżka. Śniadanie budzi do życia procesy przemiany materii, co ma kolosalne znaczenie dla zdrowia i ogólnej kondycji organizmu. Wypijanie samej kawy przed wyjściem z domu nie jest zatem dobrym rozwiązaniem. Śniadanie powinno dostarczać nam około 35% wartości energetycznej, której potrzebujemy każdego dnia. Słodki poranny posiłek z pewnością skusi zarówno dzieci, jak i dorosłych, a owoce takie jak truskawki mrożone, wiśnie czy maliny zapewnią nam odpowiednią porcję witamin i mikroelementów. Taka naturalna „suplementacja" jest znacznie korzystniejsza dla organizmu, nie mówiąc już o samej przyjemności jedzenia owocowych pyszności.

Naleśniki i pancakes – podstawy

Wiele osób uważa, że jedyne, na co mogą sobie pozwolić rano, to prosta kanapka z serem lub wędliną. Nic więc dziwnego, że dorosłym brakuje ochoty do jedzenia takiego posiłku, a maluchy wręcz się buntują. Rodzice często tłumaczą się tym, że nie umieją zrobić dobrych naleśników, nie mówiąc już o obco brzmiących „pankejkach". Śpieszymy zatem z najprostszymi przepisami na oba te dania, a wówczas nikt już nie będzie bronić się przed zaserwowaniem pysznego śniadania.

Aby przygotować naleśniki, wrzuć do dużej miski 1,5 szklanki mąki krupczatki, trzy całe jajka, wlej jedną szklankę mleka i jedną wody. Następnie dodaj stołową łyżkę cukru, trzy łyżki oleju i szczyptę soli. Całość wymieszaj zwykłym ręcznym mikserem, bo zajmie Ci to tylko 2-3 minuty. Oczywiście można to zrobić ręcznie, ale trwa to nieco dłużej. Naleśniki smaż na suchej, nieprzywierającej patelni.

Równie prosto przygotowuje się pancakes. Najpierw rozpuść 75 g masła i pozwól mu przestygnąć. Do miski włóż dwie szklanki mąki, 3 łyżeczki proszku do pieczenia, dwie stołowe łyżki cukru i szczyptę soli. Następnie dodaj dwa całe, roztrzepane jajka, półtorej szklanki mleka i chłodne masło. Całość dobrze wymieszaj, tak by powstało jednolite ciasto. Smaż na suchej patelni podobnie jak naleśniki.

Świeże i mrożone owoce oraz sosy i polewy

Skoro wiesz, jak zrobić naleśniki i pancaces, czyli podstawę pysznego, słodkiego śniadania, to pora na przygotowanie kolorowych pyszności. Latem możesz korzystać ze świeżych owoców. Jednak jesienią, wiosną i zimą zawsze miej pod ręką owoce mrożone. Te ostatnie przed podaniem musisz rozmrozić. Najlepiej dzień wcześniej umieść truskawki, maliny mrożone lub owoce leśne mrożone na sicie i pozwól im się rozmrozić w sposób naturalny. Rano, gdy usmażysz naleśniki lub pancakes, natychmiast możesz je po prostu posypać owocami i podawać.

Możesz też wykorzystać owoce mrożone do przygotowania jogurtowego sosu, bo przecież wystarczy zmiksować jogurt z wiśniami czy malinami mrożonymi i polać nim naleśniki czy pancakes. Jako polewy lub sosu możesz użyć także syropu klonowego, samodzielnie przygotowanego musu z owoców lub jakiekolwiek gotowej polewy.

1
Wino pomarańczowe – jak to "ugryźć"?
Mazuelo – wiekowy szczep dający obfite plony